Valideaza un Cont IBAN

Introduceti codul
Aceasta functie verifica daca codul IBAN, introdus mai sus, este unul valid si va afisa informatii suplimentare asociate acestui cod.

Important! Codurile introduse pentru verificare sunt utilizate doar pentru a va intoarce rezultatul validarii si nu sunt memorate, stocate sau copiate pe site-ul sau in baza noastra de date.


Mai multe despre International Bank Account Number

Codul IBAN este un standard international pentru codificarea numerelor de conturi bancare.

Structura codului IBAN este formata dintr-un cod de tara de doua litere, urmat de doua cifre de control si pana la maxim 30 de caractere alfa-numerice pentru codul contului bancar local (BBAN - Basic Bank Account Number).

Lungimea codului BBAN este fixata de Comitetul Bancii Nationale al fiecarei tari si trebuie sa fie aceeasi pentru toata tara.

Codul IBAN include un algoritm special pentru verificarea corectitudinii informatiei (MOD 97-10). Acest algoritm permite eliminarea erorilor cauzate de scrierea gresita a unui caracter (cifra/litera).

Pentru Romania, codul IBAN are lungimea de 24 de caractere, din care codul BBAN are o lungime de 20 de caractere.

[RO][VV][BBBB][CCCCCCCCCCCCCCCC]

[RO] - Codul de tara, format din 2 caractere alfabetice majuscule.
[VV] - Cod de control, format din 2 caractere numerice.
[BBBB] - Cod institutie bancara, format din 4 caractere alfabetice majuscule; reprezentand primele 4 caractere ale codului BIC al institutiei.
[CCCCCCCCCCCCCCCC] - Cod unic, format din 16 caractere alfanumerice majuscule; care combina si dentifica unic unitatea teritoriala a institutiei bancare si contul clientului deschis la respectiva unitate teritoriala.

Codul IBAN are doua reprezentari:
  • In format electronic codul de 24 de caractere se reprezinta cursiv, fara spatii sau alte semne speciale.
  • In format tiparit pe suport de hartie codul de 24 de caractere se reprezinta grupat in 6 grupe de cate 4 caractere.

    Lungimea codului IBAN pentru tarile care utilizeaza acest sistem de codificare:

    TaraLungimePrefix
    Andora24AD
    Austria20AT
    Belgia16BE
    Bosnia si Hertegovina20BA
    Bulgaria22BG
    Croatia21HR
    Cipru28CY
    Danemarca18DK
    Elvetia21CH
    Estonia20EE
    Finlanda18FI
    Franta27FR
    Germania22DE
    Gibraltar23GI
    Grecia27GR
    Groenlanda18GL
    Insulele Feroe18FO
    Islanda26IS
    Irlanda22IE
    Israel23IL
    Italia27IT
    Letonia21LV
    Liechtenstein21LI
    Lituania20LT
    Luxemburg20LU
    Macedonia19MK
    Malta31MT
    Marea Britanie22GB
    Mauritius30UM
    Monaco27MC
    Muntenegru22ME
    Norvegia15NO
    Olanda18NL
    Polonia28PL
    Portugalia25PT
    Republica Ceha24CZ
    Republica Slovaca24SK
    Romania24RO
    San Marino27SM
    Serbia22RS
    Slovenia19SI
    Spania24ES
    Suedia24SE
    Tunisia24TN
    Turcia26TR
    Ungaria28HU
  • carte de identitate
    Regulament BNR nr. 2 din 17 februarie 2004 privind utilizarea codurilor IBAN in Romania

    Cod IBAN (acronim pentru International Bank Account Number) inseamna un sir de caractere care identifica in mod unic la nivel international contul unui client la o institutie, cont utilizat pentru procesarea platilor in cadrul sistemelor de plati sau prin schemele de tip banci corespondent.

    Generarea codurilor IBAN inseamna procesul, desfasurat o singura data, de creare a unui unic cod IBAN pentru un cont.

    Structura codurilor IBAN atribuite in Romania de institutii conturilor clientilor lor este prezentata in anexa nr. 1 si consta intr-un sir de 24 caractere alfanumerice care, considerate de la stanga la dreapta, au urmatoarea semnificatie:
  • 2 - caractere alfabetice - Codul de tara al Romaniei (respectiv RO)
  • 2 - caractere numerice - Caractere de verificare a codului IBAN
  • 4 - caractere alfabetice - Caractere care identifica in mod unic institutia, respectiv primele patru caractere ale codului BIC atribuit institutiei (acronim pentru Bank Identifier Code)
  • 16 - caractere alfanumerice - Caractere care identifica in mod unic unitatea teritoriala a institutiei si contul clientului de la respectiva unitate teritoriala

    Descarcati Regulament BNR nr. 2 din 17 februarie 2004 (format PDF)

  • Legea internshipului, nr. 176/2018 a fost promulgata
    Legea internshipului, nr. 176/2018 a fost promulgata
    Legislatie economica
    Pe parcursul unui an calendaristic, in functie de numarul de salariati angajati cu contracte de munca, organizatia gazda poate incheia, in mod simultan, contracte de internship pentru un numar de interni care nu poate fi mai mare de 5% din numarul total de angajati. Internul sau beneficiarul programului de internship are dreptul la o indemnizatie lunara neta de internship, din partea organizatiei gazda. Indemnizatia de internship va fi cel putin egala cu 50% din echivalentul salariului de baza minim brut pe tara, garantat in plata.


    Stimularea angajatorilor
    Stimularea angajatorilor
    Legislatie economica
    Pentru a sus?ine crearea de noi locuri de munca, precum ?i men?inerea acestora pe perioade de timp mai lungi, autorita?ile stimuleaza firmele care angajeaza anumite categorii de persoane, cum ar fi absolven?ii de liceu, tinerii cu risc de marginalizare sociala sau cei afla?i aproape de pensionare, prin primirea de bani de la stat sau beneficiind de scutiri de impozit, conform legisla?iei in vigoare. practic, crearea de noi locuri de munca, precum ?i pastrarea lor pe perioade mai lungi. in cele ce urmeaza, va prezentam situa?ia actualizata a sumelor respective, ce au fost recent majorate de Guvern.


    Cont unic Trezorerie: Ce impozite ?i contribu?ii se platesc in contul unic, incepând cu 01.07.2018
    Cont unic Trezorerie: Ce impozite ?i contribu?ii se platesc in contul unic, incepând cu 01.07.2018
    Legislatie economica
    incepând cu luna iulie 2018, nu vor mai exista doua conturi la Trezorerie, ci unul unic, in care contribuabilii vor putea efectua plata obliga?iilor fiscale administrate de organul fiscal central. Asadar, contribuabilii, vor face, incepând cu luna aceasta, plata in acela?i cont a contribu?iilor sociale, precum ?i a impozitului pe profit/ venit/ dividende, impozitului pe veniturile microintreprinderilor sau impozitul specific unor activita?i.


    Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal
    Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal
    Legislatie economica
    Conform noului Cod Fiscal, pentru determinarea rezultatului fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare, precum si taxele de inscriere, cotizatiile si contributiile datorate catre camerele de comert si industrie, organizatiile patronale si organizatiile sindicale.


    Calcul concedii medicale dupa 01-07-2018
    Calcul concedii medicale dupa 01-07-2018
    Legislatie economica
    Anumite prevederi ale OUG nr. 8/2018, privind modul de acordare si calcul a indemnizatiei pentru concedii medicale si care modifica temporar prevederile OUG nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile isi inceteaza aplicabilitatea la 30.06.2018 pentru concediile medicale pentru incapacitatea de munca, urmand ca pentru concediile medicale de tip maternal sa inceteze la data de 30.09.2018.


    Drepturi autor 2018
    Drepturi autor 2018
    Legislatie economica
    Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala sunt veniturile din valorificarea sub orice forma a drepturilor de proprietate intelectuala ce provin din drepturi de autor si drepturi conexe dreptului de autor, inclusiv din crearea unor lucrari de arta monumentala, brevete de inventie, desene si modele, marci si indicatii geografice, topografii pentru produse semiconductoare si altele asemenea. Fiscalitatea veniturilor din drepturi de proprietate intelectuala a fost reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 18/2018 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, ce a intrat in vigoare din data de 23 martie 2018.


    Sponsorizarea – noi norme legislative ?i gre?eli de evitat de catre orice firma
    Sponsorizarea – noi norme legislative ?i gre?eli de evitat de catre orice firma
    Legislatie economica
    intrucât subiectul sposorizarilor a fost rediscutat de curând de autorita?i, dorim sa va aducem la cuno?tin?a noile acte normative in domeniu. Acestea sunt aplicabile din primul semestru al anului 2018, prin aprobarea Ordonan?ei de Urgen?a nr. 25 din 29 martie 2018 ?i a Ordinului nr. 470/2018 emis de Ministerul Finan?elor Publice ?i publicat in MO 66 din 23 ianuarie 2018.


      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro

       Cursuri de schimb valutare
    cursvalutar-db.ro

       Gazduire web si Domenii .RO
    123Host.Ro

       Valideaza Coduri Uzuale
    Valideaza.Ro

       Coduri Postale
    CoduriPostale-db.Ro

       Coduri Utile
    123Coduri.Ro